از مهم‌ترین مواردی که برای جلوگیری از آسیب به الیاف و بافت البسه باید مورد توجه قرار بگیرد، نحوه شستشوی لباس‌ها و استفاده از مواد شوینده مناسب است. انتخاب بهترین مایع لباسشویی در قدم اول سخت به نظر می‌رسد. با این حال اگر از نکات حائز اهمیت در مورد شوینده‌ها آگاه باشید بهتر می‌توانید تصمیم گیری کنید. از معیارهایی که برای انتخاب مایع لباسشویی باید به آنها توجه داشته باشید، می‌توان به جنس و بافت پارچه، نوع الیاف لباس، کیفیت و قدرت تمیز کنندگی و هزینه مواد شوینده اشاره کرد. در این مقاله به بررسی بهترین مایع‌های لباسشویی پرداخته‌ایم تا بتوانید محصول مناسبی خریداری کنید.

شوینده‌های مناسب برای لباسشویی در انواع و برندهای مختلفی عرضه می‌شوند که در ادامه به معرفی آنها پرداخته‌ایم.

پودر ماشین لباسشویی: یکی از رایج‌ترین انواع شوینده‌ها پودر ماشین لباسشویی است که قدرت پاک کنندگی آن زیاد است و می‌توان برای از بین بردن لکه‌ها از آن استفاده کرد. از مزایای این مواد شوینده می‌توان به قدرت لکه بری بالا و قیمت مناسب آن اشاره کرد.

مایع لباسشویی: میزان حل شدن مایع‌های لباسشویی در آب بالاتر از پودر بوده و انواع مختلفی دارند و می‌توانید برای شستشوی لباس‌های رنگی، سفید و تیره از آن استفاده کنید. قیمت مایع لباسشویی از پودر شوینده بیشتر است.

قرص لباسشویی: این مدل شوینده‌ها به اندازه انواع دیگر محبوب نیستند که دلیل آن قیمت بالاتر قرص‌ها نسبت به پودر و مایع لباسشویی است. با این حال استفاده از آن‌ها بسیار راحت بوده و قدرت پاک کنندگی بالایی هم دارند. قرص لباسشویی، برای افرادی که پوست حساسی دارند هم انتخاب مناسبی است.

نرم کننده: برای نرمی و لطافت لباس‌ها، حوله و ملحفه می‌توانید از نرم کننده استفاده کنید. نرم کننده‌ها به البسه بوی مطبوعی نیز می‌دهند.