تغییرات هورمونی و از دست دادن خون می‌تواند عصبی شدن و ضعف را با خود به همراه داشته باشد. ازآنجایی‌که یک خانم در طول این دوران باید به فعالیت‌های اجتماعی خود نیز بپردازد بنابراین با انتخاب نوار بهداشتی مناسب و تغذیه خوب، می‌تواند در حفظ تعادل و آرامش در این دوران کمک زیادی به خود کند. امروز انواع مختلف نوار بهداشتی با توجه به شرایط جسمی هر فرد در بازار موجود است. بهتر است هر فرد قبل از خرید نوار بهداشتی ابتدا اطلاع کامل از شرایط جسمی و اندازه بدن خود داشته باشد تا بتواند بهترین نوار بهداشتی را برای خود انتخاب کند. یک انتخاب اشتباه در سایز و یا حتی جنس، می‌تواند شما را در محل کار یا منزل دچار مشکل کند.رعایت بهداشت واژن برای یک خانم از اهمیت بالایی برخوردار است. کوچک‌ترین حرکت اشتباه می‌تواند باعث بیماری‌های واژن شود. دوران پریود با تمام فواید قاعدگی ، محیط واژن را از حالت طبیعی خود خارج می‌کند و این موضوع رعایت بهداشت را در دوران پریودی مهم‌تر می‌کند. خانم‌ها در دوران پریودی از انواع مختلف نوار بهداشتی یا تامپون استفاده می‌کنند. این ابزارهای کنترل خون، نزدیک‌ترین برخورد را به محیط واژن دارند. اگر از جنسی استفاده کنید که محیط واژن را دچار حساسیت کند، می‌تواند تا مدت‌ها شما را درگیر انواع بیماری‌های مختلف رحمی کند. انتخاب نوار بهداشتی مناسب به فرد کمک می‌کند تا نگرانی کمتری نسبت به نشت خون به لباس و یا ابتلا به بیماری‌های رحم را داشته باشد. همواره نکات مهمی وجود دارد که انتخاب را برای شما راحت‌تر خواهد کرد. در ادامه با برخی از این موارد آشنا خواهید شد.

هر زنی از لحاظ جسمی و همچنین از نظر شرایط پریودی، واکنش‌های جسمی خاص خود را دارد. عواملی مانند نوع پوست، شکل بدن و جریان خون در تعیین نوع نوار بهداشتی مناسب فرد تاثیر گذار است.
جالب است بدانید که بیش از۶۰٪ از زنان در دوران پریودی خود از پد سایز اشتباه استفاده می‌کنند.

درواقع این تصور غلط وجود دارد که همه نوار بهداشتی‌ها یکسان هستند. ازآنجاکه شدت خونریزی شما در طول دوره یکسان نیست، بنابراین استفاده از یک نوع نوار بهداشتی یکسان در تمام‌روزها گزینه مناسبی به نظر نمی‌رسد. در انتخاب نوار بهداشتی شما باید شرایط پوست بدن، شدت خونریزی، سایز و بسیاری از عوامل دیگر را در نظر بگیرید. ما در ادامه برخی عوامل موثر در انتخاب آن را بررسی خواهیم کرد.
اندازه

از دست دادن خون در دوران قاعدگی روزبه‌روز تغییر می‌کند. به همین دلیل نوار بهداشتی در اندازه‌های مختلف ارائه می‌شود. البته سایز بدن هر فرد نیز با فرد دیگر متفاوت است. برای مثال نوار بهداشتی مناسب برای فردی که سایز لباسش مدیوم است، با فردی که سایز لباسش دو ایکس لارج است فرق دارد. اما هر سایزی که دارید باید بدانید که نوار بهداشتی‌های مناسب برای روز و شب در بازار موجودند که اندازه‌های مختلفی دارند.
ضخامت

بهتراست بدانید که ارزان‌ترین نوار بهداشتی‌ها معمولا کمی ضخیم‌تر هستند. ضخیم بودن نوار بهداشتی باعث می‌شود که در زیر شلوار دیده شود و یا حرکت را برای فرد سخت کند. جالب است بدانید که ضخامت بالای این نوار بهداشتی‌ها باعث بالا بودن جذب در آن‌ها نمی‌شود. با توجه به شرایط جسمی و خونریزی خودتان با استفاده مارک‌های مختلف، ضخامت موردنظر خود را پیدا کنید.
جنس

جنس نوار بهداشتی نیز اهمیت بسیار بالایی دارد. خوب است بدانید که برخی از نوار بهداشتی‌های یک‌بارمصرف حاوی مواد شیمیایی و سموم هستند. واژن یکی از جاذب‌ترین قسمت‌های بدن یک زن محسوب می‌شود؛

ازآنجایی‌که پدهای بهداشتی محصولاتی هستند که برای استفاده در نزدیک‌ترین قسمت به واژن قرار می‌گیرند، حتما باید به جنس آن‌ها توجه کنید. حتی برخی از انواع مختلف برای پوست فرد ایجاد حساسیت می‌کنند. در هنگام خرید حتما به اطلاعات روی بسته نوار بهداشتی دقت کنید. امروزه حتی محصولات ارگانیک نیز در بازار موجود هستند. البته باید بدانید که قیمت بالاتری نیز دارند.
قدرت جذب

قدرت جذب بالا یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب نوار بهداشتی محسوب می‌شود. در حالت ایده آل، نوار بهداشتی باید جریان خون را از سطح پد بهداشتی جذب کرده و باعث خشک شدن سطح آن شود. برخی از محصولات در این زمینه نسبت به محصولات دیگر بهتر عمل می‌کنند. شما باکمی تحقیق و البته تجربه خرید مارک‌های مختلف می‌توانید به نتیجه خوبی برسید. این موضوع برای خانم‌های شاغل از اهمیت بالایی برخوردار است.
نوع

در انتخاب نوار بهداشتی خوب است تا انواع مختلف آن را بشناسید. اگر نگاهی به قفسه فروشگاه‌ها ۱۸بیندازید، متوجه خواهید شد که انواع مختلفی مانند معمولی، بالدار، مشبک، مسافرتی، پد روزانه و غیره وجود دارد. با توجه به شرایط خود و آگاهی از موارد استفاده از انواع نوار بهداشتی‌ها، می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. ما در ادامه شما را با انواع نوار بهداشتی‌های موجود در بازار آشنا خواهیم کرد.